Blir vi ett tvåpartiland?

Det känns verkligen som det. Så fort det handlar om politik är man antingen;

* Inte intresserad
* Kommunist
* Nazist
* Borgare
* "Röda blocket"

Okey, inte riktigt tvåpartiland ÄNNU, men diskussioner verkar inte längre handla om enskilda partier, utan de handlar om hela block i sig >_<'. Det har rätt mycket att göra med, att med det valsystem vi har, så måste man ta till andra partier för att kunna få en majoritet i riksdagen. Då bli partierna mer och mer lika varandra.

Jaja, pallar inte gnälla mer om det nu. Var bara ett allmänt ämne jag och några vänner diskuterade innan Grön Ungdoms-mötet. Själva tanken dök upp när jag inom 24 timmar blev anklagad för både extrem-vänster (av en moderat) och för en borgare (av en Ung Vänster-medlem som försökte värva mig)

Dagens träning: Stod och gjorde magdansrörelser under tiden som det var reklam på Top Model. Sedan har jag sprungit lite överallt i skolan (Det räknas!) Vill börja cykla till skolan när det blir tillräckligt stabilt utan regn i tvåminutersintervaller.

Dagens skola: Arbetat med en argumentlista mot kloning och forskning på stamceller. Ska vara debattledare för en annan diskussionsgrupp i morgon. Genetik och Genteknik - kallas ämnet som ingår i både Naturkunskap, religion och svenska 

Dagens nöje/kreativitet: Har suttit och jobbat med inbjudningskort till min student :D Börjar bli riktigt fint. Hade tänkt kolla efter något snyggt papper att skriva ut bilderna på sen, pallar inte göra en bakgrund XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0